Recordcijfers voor de Utrechtse visdeurbel
De visdeurbel was dit jaar weer enorm in trek bij Utrechters en daarbuiten. Ondanks de vele natte perioden dit voorjaar, trok de onderwatercamera bij de Weerdsluis niet eerder zoveel bezoekers uit binnen- en buitenland. Meer dan 20 miljoen mensen keken naar de vissen en er is ruim 150.000 keer aangebeld om duizenden vissen door de Weerdsluis te helpen, zodat ze een goede plek kunnen zoeken om zich voort te planten. Vanaf maandag 1 juli gaat de camera uit, omdat het trekseizoen van de vissen voorbij is.
De website van de visdeurbel werd dit jaar door maar liefst 20 miljoen mensen bezocht en er is meer dan 150.000 keer aangebeld om duizenden vissen door de sluis te helpen. Een toename van ruim 11 miljoen bezoekers en 45.000 beldrukkers ten opzichte van 2023. Toen werd de website 8,2 miljoen keer bezocht en de visdeurbel 105.000 keer ingedrukt. Het merendeel van de websitebezoekers kwam dit jaar uit de Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk en Brazilië.
Van over de hele wereld was dit jaar aandacht voor de visdeurbel. De ecologen vertelden daarover aan diverse nieuwszenders, talkshows en televisieprogramma’s. Zo was onze Utrechtse Weerdsluis te zien in Amerika, Duitsland, Engeland, Zuid Afrika, Brazilië, Nieuw Zeeland en Servië. Het belang van de visdeurbel wordt onderkend, ook op andere plekken wordt onderzocht of een visdeurbel mogelijk is.
Met een vernieuwde, tweetalige website, en een wekelijks visdeurbeljournaal door ecoloog Mark van Heukelum, was de visdeurbel interactiever dan ooit! Verder startte de campagne, Onderdompelen, die de waterwereld van Utrecht op de kaart zet.
De website van de visdeurbel werd dit jaar door maar liefst 20 miljoen mensen bezocht en er is meer dan 150.000 keer aangebeld om duizenden vissen door de sluis te helpen. Een toename van ruim 11 miljoen bezoekers en 45.000 beldrukkers ten opzichte van 2023. Toen werd de website 8,2 miljoen keer bezocht en de visdeurbel 105.000 keer ingedrukt. Het merendeel van de websitebezoekers kwam dit jaar uit de Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk en Brazilië.
Van over de hele wereld was dit jaar aandacht voor de visdeurbel. De ecologen vertelden daarover aan diverse nieuwszenders, talkshows en televisieprogramma’s. Zo was onze Utrechtse Weerdsluis te zien in Amerika, Duitsland, Engeland, Zuid Afrika, Brazilië, Nieuw Zeeland en Servië. Het belang van de visdeurbel wordt onderkend, ook op andere plekken wordt onderzocht of een visdeurbel mogelijk is.
Met een vernieuwde, tweetalige website, en een wekelijks visdeurbeljournaal door ecoloog Mark van Heukelum, was de visdeurbel interactiever dan ooit! Verder startte de campagne, Onderdompelen, die de waterwereld van Utrecht op de kaart zet.
Geen opmerkingen: