Tauw helpt WDODelta bij aanpak stadsdijken Zwolle
In samenwerking met de Dijkzone Alliantie Zwolle is Tauw gestart met de planuitwerkingsfase van de 8,7 kilometer dijkversterking van de stadsdijken in Zwolle
Op 26 februari 2019 werd het contract dijkversterking Stadsdijken Zwolle door de Dijkzone Alliantie Zwolle (DAZ) en Waterschap Drents Overijsselse Delta (WDODelta) ondertekend. Samen met de partners zet Tauw nu de eerste stap in de planvormingsfase van dit unieke project uit het Hoogwaterbeschermingsprogramma (HWBP). Tauw verzorgt de begeleiding van dit stedelijke dijkversterkingsproject, dat naar verwachting tot 2024 loopt.
Ze stonden al even op de HWBP-lijst om versterkt te worden; de dijken die dwars door de stad Zwolle lopen. Over 7,5 kilometer moeten de dijken van normtraject 53-3 met circa een meter worden verhoogd, de rest van het traject wordt verstevigd. Technisch geen ingewikkelde opgave, maar wel een uitdagende klus zo midden in de stad.
Het dijktraject loopt via de oostoever van het Zwolle-IJsselkanaal en het Zwartewater, van de Spooldersluis tot aan de monding van de Vecht. De waterkering loopt langs een benzine-opslag en de Scania-fabriek in het industriegebied Voorst via de wijk Holtenbroek naar het noordelijk gelegen landelijk gebied Westerveld, met waardevol natuurgebied. Het project kent een groot aantal stakeholders, waaronder het waterschap, de gemeente, bedrijven en omwonenden.
Op 26 februari 2019 werd het contract dijkversterking Stadsdijken Zwolle door de Dijkzone Alliantie Zwolle (DAZ) en Waterschap Drents Overijsselse Delta (WDODelta) ondertekend. Samen met de partners zet Tauw nu de eerste stap in de planvormingsfase van dit unieke project uit het Hoogwaterbeschermingsprogramma (HWBP). Tauw verzorgt de begeleiding van dit stedelijke dijkversterkingsproject, dat naar verwachting tot 2024 loopt.
Ze stonden al even op de HWBP-lijst om versterkt te worden; de dijken die dwars door de stad Zwolle lopen. Over 7,5 kilometer moeten de dijken van normtraject 53-3 met circa een meter worden verhoogd, de rest van het traject wordt verstevigd. Technisch geen ingewikkelde opgave, maar wel een uitdagende klus zo midden in de stad.
Het dijktraject loopt via de oostoever van het Zwolle-IJsselkanaal en het Zwartewater, van de Spooldersluis tot aan de monding van de Vecht. De waterkering loopt langs een benzine-opslag en de Scania-fabriek in het industriegebied Voorst via de wijk Holtenbroek naar het noordelijk gelegen landelijk gebied Westerveld, met waardevol natuurgebied. Het project kent een groot aantal stakeholders, waaronder het waterschap, de gemeente, bedrijven en omwonenden.
Geen opmerkingen: