Aanbesteding A12 IJsselbruggen van start
Rijkswaterstaat start met de aanbesteding van het project A12 IJsselbruggen. Het onderhoud aan deze bruggen wordt op een nieuwe manier aanbesteed.
Ervaring opdoen met deze zogeheten 2-fasen-aanpak is één van de maatregelen uit het plan van aanpak ‘Op weg naar een vitale infrasector’ en onderdeel van het traject om de samenwerking met marktpartijen te verbeteren.
De IJsselbruggen moeten op korte termijn worden gerenoveerd. Zoals veel Rijkswaterstaat-projecten kent ook deze renovatie een aantal onzekerheden. De 2-fasen-aanpak moet ervoor zorgen dat die onzekerheden niet pas naar boven komen als het werk al is aanbesteed en gegund.
De stalen IJsselbruggen in de A12 worden dagelijks gebruikt door ruim 62.000 voertuigen, waarvan 10.000 vrachtwagens en is daarmee een belangrijke verbinding in het hoofdwegennet. Dit intensieve gebruik is tegelijk ook de oorzaak van de vermoeiingsverschijnselen in de hoofddraagconstructie. Daarom is in november 2019 besloten versneld over te gaan tot renovatie.
Ervaring opdoen met deze zogeheten 2-fasen-aanpak is één van de maatregelen uit het plan van aanpak ‘Op weg naar een vitale infrasector’ en onderdeel van het traject om de samenwerking met marktpartijen te verbeteren.
De IJsselbruggen moeten op korte termijn worden gerenoveerd. Zoals veel Rijkswaterstaat-projecten kent ook deze renovatie een aantal onzekerheden. De 2-fasen-aanpak moet ervoor zorgen dat die onzekerheden niet pas naar boven komen als het werk al is aanbesteed en gegund.
De stalen IJsselbruggen in de A12 worden dagelijks gebruikt door ruim 62.000 voertuigen, waarvan 10.000 vrachtwagens en is daarmee een belangrijke verbinding in het hoofdwegennet. Dit intensieve gebruik is tegelijk ook de oorzaak van de vermoeiingsverschijnselen in de hoofddraagconstructie. Daarom is in november 2019 besloten versneld over te gaan tot renovatie.
Geen opmerkingen: