Onderhoudswerkzaamheden aan Zuid-Willemsvaart in Nederweert
Begin maart 2019 start Rijkswaterstaat met onderhoudswerkzaamheden aan de oevers van de Zuid-Willemsvaart in Nederweert. Er worden damwanden vervangen en er komen dierenuitstapplaatsen.
Onderhoud aan oevers van kanalen is nodig om een vlotte en veilige doorgang voor de scheepvaart te behouden. Is de oeverbescherming in slechte staat, dan kunnen bermen en taluds afschuiven. Dat kan tot onveilige situaties leiden voor weggebruikers, maar ook voor schepen. Als een talud afbrokkelt en in het kanaal terechtkomt, wordt het kanaal ondieper. Dit heeft invloed op de doorstroming van het scheepvaartverkeer.
Op een aantal locaties in de Zuid-Willemsvaart zijn de damwanden verouderd en aan vervanging toe. De nu nog vaak houten of betonnen damwanden, die de oevers en het water op hun plek houden, worden vervangen door stalen constructies. Dit gebeurt op diverse locaties tussen Sluis 15 (ter hoogte Molenberg) en Sluis 13 (ter hoogte Landbouwstraat). Ook brengt Rijkswaterstaat op zeven verschillende locaties dierenuitstapplaatsen aan. Dat zijn ruimtes in de damwand waar dieren gemakkelijk het water in en uit kunnen gaan.
Onderhoud aan oevers van kanalen is nodig om een vlotte en veilige doorgang voor de scheepvaart te behouden. Is de oeverbescherming in slechte staat, dan kunnen bermen en taluds afschuiven. Dat kan tot onveilige situaties leiden voor weggebruikers, maar ook voor schepen. Als een talud afbrokkelt en in het kanaal terechtkomt, wordt het kanaal ondieper. Dit heeft invloed op de doorstroming van het scheepvaartverkeer.
Op een aantal locaties in de Zuid-Willemsvaart zijn de damwanden verouderd en aan vervanging toe. De nu nog vaak houten of betonnen damwanden, die de oevers en het water op hun plek houden, worden vervangen door stalen constructies. Dit gebeurt op diverse locaties tussen Sluis 15 (ter hoogte Molenberg) en Sluis 13 (ter hoogte Landbouwstraat). Ook brengt Rijkswaterstaat op zeven verschillende locaties dierenuitstapplaatsen aan. Dat zijn ruimtes in de damwand waar dieren gemakkelijk het water in en uit kunnen gaan.
Onderhoud aan oevers van kanalen is nodig om een vlotte en veilige doorgang voor de scheepvaart te behouden. Is de oeverbescherming in slechte staat, dan kunnen bermen en taluds afschuiven. Dat kan tot onveilige situaties leiden voor weggebruikers, maar ook voor schepen. Als een talud afbrokkelt en in het kanaal terechtkomt, wordt het kanaal ondieper. Dit heeft invloed op de doorstroming van het scheepvaartverkeer.
Op een aantal locaties in de Zuid-Willemsvaart zijn de damwanden verouderd en aan vervanging toe. De nu nog vaak houten of betonnen damwanden, die de oevers en het water op hun plek houden, worden vervangen door stalen constructies. Dit gebeurt op diverse locaties tussen Sluis 15 (ter hoogte Molenberg) en Sluis 13 (ter hoogte Landbouwstraat). Ook brengt Rijkswaterstaat op zeven verschillende locaties dierenuitstapplaatsen aan. Dat zijn ruimtes in de damwand waar dieren gemakkelijk het water in en uit kunnen gaan.
Onderhoud aan oevers van kanalen is nodig om een vlotte en veilige doorgang voor de scheepvaart te behouden. Is de oeverbescherming in slechte staat, dan kunnen bermen en taluds afschuiven. Dat kan tot onveilige situaties leiden voor weggebruikers, maar ook voor schepen. Als een talud afbrokkelt en in het kanaal terechtkomt, wordt het kanaal ondieper. Dit heeft invloed op de doorstroming van het scheepvaartverkeer.
Op een aantal locaties in de Zuid-Willemsvaart zijn de damwanden verouderd en aan vervanging toe. De nu nog vaak houten of betonnen damwanden, die de oevers en het water op hun plek houden, worden vervangen door stalen constructies. Dit gebeurt op diverse locaties tussen Sluis 15 (ter hoogte Molenberg) en Sluis 13 (ter hoogte Landbouwstraat). Ook brengt Rijkswaterstaat op zeven verschillende locaties dierenuitstapplaatsen aan. Dat zijn ruimtes in de damwand waar dieren gemakkelijk het water in en uit kunnen gaan.
Geen opmerkingen: