Val van de Prinses Amaliabrug passeert de Wilhelminasluis
Zondag heeft het beweegbare brugdek (val) van de nieuwe Prinses Amaliabrug het laatste deel van de tocht naar zijn eindbestemming in Westknollendam gevaren.
Daarbij passeerde het val ook de Wilhelminasluis in Zaandam. Het transport vond plaats in opdracht van de provincie Noord-Holland. Het val zal later deze week op zijn plaats worden gebracht. Dit is een langdurige operatie, die ongeveer 48 uur gaat duren.
Het val is zijn tocht begonnen in Wijhe, nabij Zwolle, waar hij gefabriceerd is. Het is het fysieke sluitstuk van de nieuwe Prinses Amaliabrug (voorheen: Beatrixbrug). De nieuwe Prinses Amaliabrug wordt waarschijnlijk in september dit jaar in gebruik genomen. De vernieuwing van de brug is onderdeel van het groot onderhoud dat de provincie uitvoert aan de N246-N244. Ook de vernieuwing van de Kogerpolderbrug maakt deel uit van dit project.
Het val weegt tijdens het transport liefst 242.000 kg. Het stalen gevaarte is 14,6 meter breed, 27,1 meter lang en 3,5 meter hoog. Hij moet echter staand vervoerd worden, waardoor het val met 27,1 meter boven het omliggende landschap uittorent. Deze vorm van transport is noodzakelijk omdat het val liggend niet de bruggen en Wilhelminasluis kan passeren.
Foto: Vincent van Zeijst (cc)
Daarbij passeerde het val ook de Wilhelminasluis in Zaandam. Het transport vond plaats in opdracht van de provincie Noord-Holland. Het val zal later deze week op zijn plaats worden gebracht. Dit is een langdurige operatie, die ongeveer 48 uur gaat duren.
Het val is zijn tocht begonnen in Wijhe, nabij Zwolle, waar hij gefabriceerd is. Het is het fysieke sluitstuk van de nieuwe Prinses Amaliabrug (voorheen: Beatrixbrug). De nieuwe Prinses Amaliabrug wordt waarschijnlijk in september dit jaar in gebruik genomen. De vernieuwing van de brug is onderdeel van het groot onderhoud dat de provincie uitvoert aan de N246-N244. Ook de vernieuwing van de Kogerpolderbrug maakt deel uit van dit project.
Het val weegt tijdens het transport liefst 242.000 kg. Het stalen gevaarte is 14,6 meter breed, 27,1 meter lang en 3,5 meter hoog. Hij moet echter staand vervoerd worden, waardoor het val met 27,1 meter boven het omliggende landschap uittorent. Deze vorm van transport is noodzakelijk omdat het val liggend niet de bruggen en Wilhelminasluis kan passeren.
Foto: Vincent van Zeijst (cc)
Geen opmerkingen: