Ads Top

Vervanging hydraulische aandrijving hefdeur Keersluis Limmel

Op 7 juli 2017 is de hefdeur van de Keersluis Limmel spontaan gaan zakken met als gevolg dat de deur scheef kwam te hangen. Onderzoek door TNO heeft inmiddels uitgewezen dat door overdruk in de installatie een onderdeel is bezweken.

Daardoor is er een olielekkage in de buizen van de hydraulische aandrijving ontstaan en is de deur gaan zakken. Donderdag 7 en vrijdag 8 december 2017 zijn de nieuwe hydraulische cilinders teruggeplaatst.

De hydraulische cilinders die voor de aandrijving van de hefdeur zorgen, hebben een lengte van circa 15 m en een diameter van circa 0,6 m. Tijdens het zakken van de deur zijn deze onherstelbaar beschadigd. Daarom zijn er volledig nieuwe hydraulische cilinders geproduceerd die op 7 en 8 december 2017 in beide torens van de hefdeur worden geplaatst. Het onderdeel dat heeft gefaald, is verstevigd. Tevens is een vergrendelsysteem aangebracht waardoor de mogelijkheid wordt uitgesloten dat de hefdeur, om welke reden dan ook, uit zichzelf kan zakken.

Aannemerscombinatie BESIX-Rebel levert Keersluis Limmel in het voorjaar van 2018 op. Het onderhoud aan Keersluis Limmel is voor de komende 30 jaar ook ondergebracht bij dezelfde partij.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.